Pijn op bepaalde plekken

Rug, nek, arm en been

Fysiotherapie

Bij nekpijn en rugklachten kijkt de fysiotherapeut welke spieren overmatig gespannen of overbelast zijn en bestudeert wat de oorzaak daarvan is. Rugpijn en klachten aan de nek kunnen ontstaan door een verkeerde houding die vaak samengaat met een verhoogde spierspanning. Zo leidt een verkeerde manier van bewegen of een verkeerde til techniek tot overmatige belasting van de rug. Maar ook iemand die niet lekker in zijn vel zit, kan een te hoge spierspanning in zijn lichaam creëren en daardoor klachten krijgen. Dat verklaart waarom stress een veel voorkomende oorzaak van nek- en rugklachten is.

Langdurige pijn verzwakt uw spieren. U doet er daarom goed aan om op tijd naar de fysiotherapeut te gaan bij pijn aan uw rug en nek. Fysiotherapie bij Chiropractie & Fysiotherapie in Nijmegen kan de oorzaak van uw nekpijn en rugklachten in de meeste gevallen bestrijden.

Chiropractie

90% van de Nederlanders heeft wel eens last van rugpijn. Een kwart van de bevolking heeft zelfs wekelijks last van zijn rug. In veel gevallen zijn beknelde zenuwen door verschoven of vastzittende rugwervels de oorzaak van de pijn. De beknelde zenuwen veroorzaken niet alleen pijn aan de rug en onderrug maar ook klachten aan de benen.

Pijn aan de nek, schouder of arm kan een groot aantal oorzaken hebben. Veel achter de pc of laptop zitten, verwaarloosde sportblessures, beknelde (nek)wervels, stress … Wat de oorzaak ook is van uw stijve of pijnlijke nek, brandend gevoel in de schouders of tintelingen in de arm: het is knap vervelend in het dagelijks leven. Onze chiropractoren in Nijmegen corrigeren de functiestoornissen van de rug- en de nekwervels. Het gevolg? De beweeglijkheid van de nek verbetert en pijn, tintelingen, gevoelloosheid, stijfheid en verkrampte spieren verdwijnen.

Klik hier om naar een website te gaan waar u precies kunt zien waarmee uw wervelkolom in verbinding staat en chiropractie dus daadkrachtig kan zijn!

Pijn door ischias

Ischias wordt veroorzaakt door druk van de wervels op de grote beenzenuw. Deze bevindt zich net onderaan de rugwervel. Ischias kan een doffe of juist een hevig stekende pijn geven in been, bil en voet.

Pijn door hernia

Ook een hernia heeft een uitstralende pijn tot gevolg. Een hernia is een uitstulping van de tussenwervelschijf die de zenuwen afknelt. Het gevolg is pijn en uitvalsverschijnselen in de benen of de armen. Waar het bij ischias specifiek om een beknelde grote beenzenuw gaat, is er bij een hernia sprake van een willekeurig beknelde zenuw in de rugwervel. De beknelling kan zich hoog in de nek of laag in de onderrug voordoen.

Pijn door spit

Spit heeft betrekking op acute pijn in de lage rug of onderrug veroorzaakt door (plotselinge) overbelasting van de rugspieren. Bijvoorbeeld door een verkeerde beweging of te zwaar tillen. Pijn veroorzaakt door spit is heftig en trekt vaak door naar de bovenbenen. Bij spit kunt u letterlijk krom staan van de pijn. Spit komt relatief vaak voor en is een goed te behandelen vorm van rugpijn.

Wat de oorzaak van uw rug- of beenpijn ook is; onze chiropractoren in Nijmegen kunnen in de meeste gevallen de pijn verminderen of geheel wegnemen.